Recenze filmu ‚Atlas‘: Jennifer Lopez nese sci-fi AI Netflix, ale scénář je neohrabaný

Streamování nyní na:

Umělá inteligence je na cestě k atomování světa, ale ne, pokud k tomu má co říci analytik dat (recenze poznámky) atlas, nyní streamuje na Netflixu po celém světě. tento Měl by Buďte objektivní a zábavní zároveň a v hlavní roli Jennifer Lopez a režisér Brad Peyton (San Andres, rozruch) se zpočátku zdá, že tento úkol splňuje. Nedokážou ale unést břemeno otřesně nudného a nenápaditého scénáře.

atlas Otevírá se v blíže nespecifikované budoucnosti, kde je nyní možné mezihvězdné cestování, a panorama Los Angeles obsahuje několik nových mrakodrapů, včetně pražské Televizní věže. Před třemi desetiletími umělá bytost jménem Harlan (robotický Simu Liu) začala být vnímavá a pokusila se vyhladit lidstvo, zabila tři miliony lidí, než ho vzala přes galaxii ve stylu Roye Battyho.

Lopez je Atlas Shepard, který má s Harlanem zvláštní vztah: je to jeho sestra! Ano, máma (Lana Parrilla) „vynalezla“ Harlana předtím, než spáchal genocidu, takže nyní Atlas nese její břemeno, když pronásleduje robota napříč vesmírem. V rané scéně ho konečně najde poté, co přiměla asistenta AI Casca Deciuse (Abraham Popoola), aby se vzdal informací pomocí… tento Jeden jednoduchý trik, který všichni roboti a 9leté děti nenávidí.

Harlan se skrývá v galaxii Andromeda, 2,5 milionu světelných let daleko od Země. Zde je tedy plán, který zformulovali statečný generál Jake Booth (Mark Strong) a horlivý plukovník Elias Banks (Sterling K. Brown): pošlete do Harlanova bunkru nukleární náklad ničící planetu… ale pouze jako plán B. Místo toho chyťte Harlana živého z důvodů, nemluvě o tom, že v době, kdy budete muset použít plán B, Harlan dostane do rukou nukleární náklad schopný zničit Zemi.

Máme otázky. V prvních scénách s Cascou je stanoveno, že AI nemůžete „zabít“. Můžete zabít jejich fyzickou podobu, ale ne inteligenci, která žije věčně na cloudu. Dokonce i fyzická podoba může být snadno replikována. Jaký je tedy účel mise? Necítí hrozbu samotná AI, nikoli fyzický robot Simu Liu?

READ  Mission: Impossible - Dead Reckoning část 1 | Edice domácí zábavy

Každopádně samotná Atlas, která hraje Jacka Ryana ve sci-fi Clancyverse, se k misi připojí jako přední světový expert na Harlan. Navzdory své hluboké nedůvěře k umělé inteligenci brzy zjistí, že její jedinou šancí na přežití bude spojení s operačním systémem umělé inteligence jménem Smith (vyjádřený Gregory James Cohanem), který provozuje její obří mechanický oblek.

Pomáhá, že toto pouto umělé inteligence mezi Atlasem a Smithem je divákům ukázáno v LED liště, která se pomalu zvedá v průběhu filmu a dosahuje zásadních 100 procent, když se Atlas otevře prostřednictvím vzrušujícího výkladového dialogu. I když předpokládáme, že AI dokáže číst její myšlenky za všech okolností. K čemu by bylo neurální spojení, když potřebovala Smithovi všechno říct ústně?

atlas Nejlépe se mu daří ve scénách, kde je Lopez sám ve stroji a pomalu si vytváří pouto s umělou inteligencí. Smith se jí zeptá, jestli má ráda koláč nebo dort, a sklidí pro ni exotickou květinu. Ach. Nemluvě o tom, že poslední AI, se kterou jsem se spojil, zabila miliony lidí. Museli opravit chybu genocidy touto nejnovější aktualizací.

Ve velkém, jednoduchém sci-fi eposu, jako je tento, je však třeba si užít trochu zábavy atlas Film bere sám sebe až příliš vážně s trhavými velkými projevy a emocionálními vlnami na soundtracku. Lopez je víc než schopná něco takového zvládnout, ale zdá se, že neví, v jakém filmu hraje; Lze si představit, že Peytonův častý spolupracovník Dwayne Johnson vnáší do role ten správný druh sebeuvědomění.

atlas Vypadá to většinou skvěle, s určitou komerční uhlazeností aut, i když se zdá, že vysoké produkční hodnoty filmu prozradí, když dosáhne svého vyvrcholení v beznadějném, nepopsatelném skladišti pro chodce v tomto podivném novém světě. Netflix Údajných 100 milionů dolarů bylo utraceno V tomto filmu, ale na konci, by to tak mohlo být Kosmický hřích.

READ  Netflix zveřejnil své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2021

Nejhorší věc, atlas Nedokáže vytěžit z aktuálního tématu, které má řídit její vyprávění. Zdá se, že umělá inteligence může být špatná i dobrá zároveň, což je důvod pro přijetí technologie. Samozřejmě, když zlí umírají miliony a dobro uchovává květinu a přátelský způsob, jak to můžete udělat, jsme zvědaví, jestli JLo nebyla příliš ukvapená, aby se naučila přestat se bát a milovat algoritmus.